Tuesday, August 28, 2012

Petua Untuk Meyakinkan Bahawa si Dia Adalah Jodoh Anda

Petua Untuk Meyakinkan
Bahawa si Dia Adalah Jodoh Anda

Pernahkah anda merasakan bahawa si dia adalah jodoh yang ditentukan Allah buat anda? Kadangkala gerak hati anda kuat mengatakan bahawa si dia amat istimewa dan seakan serasi dengan an
da dalam setiap perkara. Si dia jua sentiasa ada ketika anda memerlukan sokongan dari seorang sahabat. Pendek kata, anda dan si dia seakan mempunyai ikatan emosi, fizikal mahupun dalaman yang kuat. Ada beberapa petanda yang dipercayai boleh menunjukkan bahawa si dia adalah jodoh anda.

1. Tampil Bersahaja - Si dia menunjukkan dirinya yang sebenar di hadapan anda dan semua orang. Tingkahnya bersahaja dan tidak berpura-pura. Anda boleh perhatikan tingkah lakunya semasa dia bercakap, makan, cara pemakaiannya dan ketika dia berurusan dengan orang. Jika sikapnya nampak semulajadi dan bukan dibuat-buat, makanya dialah calon yang sesuai untuk anda.

2. Mimpi Petunjuk - Dengan izin Allah S.W.T. anda boleh mendapat petunjuk dariNya tentang siapa bakal pasangan hidup anda. Lakukan solat istikharah dengan penuh kesabaran dan pohon petunjuk dariNya supaya anda dipermudahkan membuat pilihan yang terbaik. Mudah-mudahan anda mendapat pasangan hidup yang baik untuk anda dunia dan akhirat.

3. Gerak Hati - Naluri anda kuat mengatakan bahawa dia jodoh yang terbaik buat anda. Kejujurannya, sifat bertanggungjawabnya dan keserasian yang dimiliki anda berdua menguatkan lagi keyakinan anda bahawa dialah orangnya.

No comments: